Senaste Inlägg

Höstvindar ute!

Och visst är det härligt! Jag gillar när man får ta på sig mössan, vantar och en extra tröja. Det blir allt mer olika färger i skogen och det är ju så vackert.
Vi har hemskt mycket med vatten här nu, Uman står skyhögt. Stackars hönsen har ingenstans i utomhusburen att vara på förutom ett litet torrt hörn eller uppe på platåerna som Mattias byggt. Hela vinterhagen är vattenfylld så tur är att jag byggt en skoghage. Hoppas vattenfall släpper snart.
Har idag hunnit vara borta med Roddan och longerat honom. Mycket spring i benen och spöken i skallen. Tror det är blåsten som gör det. Så idag fick han verkligen ta ut sig. Gårdagen resulterade nämligen i att jag åkte av honom och han sprang gärnet hem själv. Han var inte dum på ngt vis utan helt enkelt pigg och glad. Jag gjorde absolut inte illa mig, det gick jättebra och som tur va så mötte inte Roddan nån bil när han sprang hem, phju det var nästan det värsta tyckte jag. Hemma stod han glatt bredvid hagen med tyglarna hängande vid öronen, så både han och utrustningen var hel. Slutet gott allting gott.
Idag kommer min kärlek hem, man kanske ska ta och elda upp bastun ikväll, det är ju så skönt!
Ha en trevlig fredagkväll!

2 Kommentarer

Postat av: Anonym den 2011-09-18 @ 21:16:49

Kanske inte så bra att ramla av en häst när du är gravid?

Postat av: Hanna den 2011-09-18 @ 21:24:13

Hej anonym. Än så länge är det nog ingen fara, lilla bebisen ligger nog bra där inne. Men självklart ska man vara försiktig :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback