Senaste Inlägg

Uggla på besök!

Jag bad mamma ta ut hönsen när hon var och fodrade lunch till dom övriga djuren. Jag kom hem strax efter 18.00 och det hade börjat skymma. Så jag såg ledartuppen gick in mot hönshuset med 4 av dom 5 hönorna som finns, duktiga höns tyckte jag. När jag gick ner mot stallet för att fodra middag så hörde jag ett skri, och en större fågel lyfte och flög iväg. Måste ha varit en uggla. Och så reste sig en av dom grå tupparna från samma plats, jag förstod direkt vad som hade hänt pch som måste ha hänt bara en stund innan jag kom hem. Dessvärre va den tuppen i dåligt skick, ugglan hade börjat äta av tuppen!!!! Och den levde än, otroligt och grymt. Så det vara bara att ta sitt ansvar och göra plågan kort för stackars tuppen. Nu har vi ju tänkt ta bort tupparna hur som helst men inte på detta sätt. Det gick då bra att ta bort den själv då inte Mattias var hemma. Den andra grå tuppen kom fram och han hade lyckats komma undan han med från dumma ugglan. Men den hel svarta hönan var bara borta. Tråkigt för hon skilde sig från dom andra verkligen med sin helsvarta färg. Men!, imorse när jag kom ut så satt hon och tryckte på ett ställe, helskinnad och glatt sprang hon in till sina kompisar.
Med facit i hand så lämnar vi dom nog inte själv ute medans vi är borta och ska nu ngt rovdjur ta som så får hellre räven vara framme för han gör nog plågan kort för dom.
Jag har jobbet helg och har två em kvar. Mattias är hemma nu, asfalten är över för denna säsong!!!! LYX! :D
På onsdag så ska Timon och jag gå ett prov i viltspår, spännande :)

1 Kommentarer

Postat av: mammi den 2011-10-11 @ 20:10:58
http://anitafixar.blogg.se/

Skoj att hönan klarade en natt i det fria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback