Senaste Inlägg

Slow feeding

har jag provat nu ett par nätter. Det är alltså ett hö nät för hästar men med betydligt mindre hål än ett vanligt. Detta gör att det tar längre tid för hästen att äta och liknar mer det naturliga vilket tydligen ska vara att dom ätar 16 timmar av ett helt dygn. Jag såg redan första natten att det ger resultat. Roddan har alltid hållit på att riva ner alla täcken på hängaren, slänga iväg med grimman, gå runt mkt, bita lite på inredningen. Men zipp stopp så var det slut med det. Ordning och reda i boxen så jag är övertygad att det funkar. Mycket nöjd med andra ord! :D
Hade ett Avera party igår och det gick finfint. Trevligt att få hem folk. Vi la ansiktsmask och det kändes fräscht.
Nu ska hästen longeras!

1 Kommentarer

Postat av: Frida den 2011-10-11 @ 21:49:00
http://tonightbyfrida.blogg.se/

Kul med slow feeding! Vi har det till alla våra 30 hästar i stallet där jag jobbar och det funkar finfint. Alldeles knäpptyst i stallet. Ingen som slår i inredningen eller bråkar med grannen :) Hoppas det funkar lika bra med dina hästar! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback