Senaste Inlägg

vila, fikabesök och betapet

efter gårdagen så kände jag att man kan nog inte vara uppe hur länge som helst. var uppe på sjukan och tog nya röntgenbilder, visade precis som förra veckan. ingen skillnad, lika äckligt avbrutet, bläää. hurvar till varenda gång jag tänker på att benet ligger löst där under skinnet nånstans. hur som helst så fick jag prata med läkaren som i sin tus skulle prata med kirurgerna om ev OP.
Sedan följde jag Mattias och handlade så det skulle bli riktigt gjort ;) kände mig relativt pigg när jag kom hem så jag gick och plockade lite med friska armen, hängde upp lite tvätt, trots att det inte blev lika slätt och fint som det jag brukar göra men men, man bidrog med lite nytta i hemmet iaf. Sen kom straffet! kände närmare kvällen att värken kom allt mer smygande. aj aj AJ AJ vad jobbigt det blev när jag skulle sova, dubbla citodon som knappt hjälpte. och vaknade ett flertal ggr under natten.

Så idag har jag tagit det lugnare igen. legat och slappat, datat lite, betapet :) Anki, Erika med smått kom och fikade, trevligt med lite socialt! och gott med fika, men jag hittar inte min aptit, vars har den gömt sig? fick en fin krya-på-dig present av fam kjellren/rönnholm, två vita ljushållare med två röda ljus till och på dom satt det två söta tomtegubbar :) Av Anki fick jag en burk hembakade kakor, två sorter. och hennes snälla mamma Ulla skickade med ett par stickade tjocksockar. Jag älskar att gå omkring i hemstickade tjocksockar.
Fick även goda nyheter från läkaren!!!! Ortopederna tyckte att jag var allt för ung och aktiv och ville få nyckelbenet årgärdat på mig!!!! yes, TACK ortopederna!!!! :D så nu väntar jag bara på att dom ska ringa så jag får fara ner till umestan och göra bort det.

ikväll är det dax för duschen igen, känner mig som gammlingar som bor på ålderdomshem, att man har ett dusch schema att gå efter ;)

Även Hell´s Kitchen är ikväll, näst sista avsnittet.

nu väntas pölsa till middag! det gillar jag :)

lev och må

2 Kommentarer

Postat av: erica den 2009-12-08 @ 20:38:00

Tack för idag :)

Postat av: Maria den 2009-12-08 @ 20:42:06
http://mejan.blogg.se/

Så bra att de tänker göra något åt saken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback