Senaste Inlägg

äta bajs

jaa, min häst (den större) äter sin skit om nätterna!!! Googlade och fick mina misstankar bekräftade. Mineral - eller protein brist. Med största sannolikhet så är grovfodret (hö) inte riktigt bra. Så ner och hämta en bal hos N och S och hoppas på det bästa :)
Dessutom har han tappat sin sko igen! Vet inte hur många ggr det hänt, men efter nästa skoning ska hoven vara i perfekt form att den banne mig inte ska gå att tappa! Det märkliga är att han har tappat två olika skor från samma hov i sin nya hage. Men jag hittar dom inte! Hur kan det komma sig?, vars tar dom vägen? Jag blir tokig! Hittade en gammal som passa, men måste bara ta en rondell och slipa bort broddarna som sitter fastrostade som sten.
Getterna och fåren är ute just nu och käkar gräs, gott gott.
Jag har käkat frukost samtidigt som jag går in mina nya converse skor! Nice!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback