Senaste Inlägg

otur och upplevelse

Igår blev det en sväng till akuten i lycksele med mattias. han hade oturen att halka och landa på onda benet, så med mkt ont fick han åka ambulans ner dit. där röntgades han och som tur va så hade inte det spruckit upp utan var bara muskelskador. idag har han två rejäla lårkakor. tur i oturen kan man väl säga.
Fick vara med om en upplevelse igår också. en djurupplevelse. det var sent igårkväll och vi skulle lägga oss. timon ville ut och när jag skulle ropa in honom tog det ett tag. han kom springades till slut från båthuset bortanför vändplanen. i höjd med stallet så vände han om och sprang tillbaka, och det va då jag såg att det var en räv som han följt efter honom och som nu timon sprang efter!! jag klädde på mig och gick efter. när jag kom till vändplan kom dom igen, timon först och räven efter. Jag hukade mig och räven såg mig inte. timon springer mot mig och vänder, räven är då bara ca 10 meter från mig. dom står och tittar lite på varann, timon skäller lite. så är det timons tur igen att jaga räven. dom springer nere i viken hela tiden mellan mig och båthuset. räven stannar, timon skäller lite halvkaxigt, räven sätter sig ner och så byter dom roll igen. räven jagar timon. sen försdvinner dom bakom båthuset och jag hör timon skälla och ser räven skymta ibland. räven springer över viken efter skogskanten nedanför Tages äng och hela tiden vänder han sig om och tittar på timon. Till slut visslar jag in timon och han kommer tillbaka. HELT OTROLIGT!!!!!!! och att jag inte hade telefonen eller en kamera så jag kunde filma!!!!!! Räven såg för övrigt fin ut, inge skabb. och det verkade som om det var en yngre räv. Var det lekfullt? nyfikenhet? Händer det igen så ska jag vara beredd med kameran iaf.

2 Kommentarer

Postat av: Linda Söderlund den 2011-05-20 @ 11:53:56

Så fränt med räven!! Micke & Molle minsann! <3

Postat av: Hanna den 2011-05-20 @ 16:58:15

Jaa! jag hoppas att det händer igen så jag får föreviga det :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback