Senaste Inlägg

Chutney

Inatt har jag stått och skottat i enformig ställning i nästan tre timmar, allmänt obekvämt. Är redigt lemmen idag kan jag lova, hela vänstra sidan av ryggen känns som om den håller på att krampa. Saknar min personliga massör......
Har ngn förkylning på g känner jag. Gårdagens spinningpass var väl inte det bästa att göra. När jag steg av cykeln så bultade det rejält i skallen och hängig till tusen blev jag efteråt. Nattjobb på det är väl inte det ultimata. Men än ska man inte kasta in handuken.
Gjorde ett sms inlägg igår kväll från när jag och Timon var ute i skogen på kvällstur. Konstigt att inte texten kommer med. Det har den ju gjort på dom tidigare två telefonerna jag har bloggat på. Vad kan det bero på?
Jag ska ut och grejja i stallet, och sen en lugn cykeltur med hunden och förbi och hämta mitt pris från Avera tävlingen, hoppas frun i huset är hemma där :D
Åt middag nyss och åt då av min hemmagjorda äppelchutney. Ett recept från Per Moberg. MMmmm vad gott det var! Kommer nog passa perfekt till grillat!

Detta recept måste jag bara dela med mig av. Det blev 1 1/2 sylt burk så det räcker och blir över till en grillmiddag minsann.

1 kg äpplen
5  dl socker
2  st mango
1  bit färsk ingefära
0.5 dl vitvinäger
hot chili (jag tog en, kan nog ta lite mer)
2  msk honung

Gör så här

1. Tärna äpplet och mangon i grova bitar (ca:2 cm tjocka)

2. Häll i vinägern och sockret i en kastrull och sätt på svag värme.

3. Lägg ner frukterna och den rivna ingefäran och chilin.

4. Låt alltsammans koka sakta i 30 minuter.

5. Runda av med honungen, häll upp i glasskål och låt svalna av.




1 Kommentarer

Postat av: Linnea den 2011-05-25 @ 22:25:33

Det lät gott. Måste testas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback