Senaste Inlägg

dan för dan före dopparedan

och jag har tagit ledigt!!! kände att nu får det vara nog, jag vill hinna med innan julafton kommer. Men nästa vecka ska jag jobba några dagar innan jag går på långledigt.
Ryggen är som den är, stel som ett spett och vasst som ett spjut........ ungefär......
Det är en kall dag idag, minus 17 när jag tog ut hästarna efter 07:00 imorse. Och vi får ju plocka ägg varje dag, så roligt snart har vi tolv stycken sen vi började :D Så ikväll blir det tjockpannkaka men dock på köpes ägg för det hade jag massor av och sen får vi börja äta av våra egna. Kanske baka en sockerkaka.
Håller på att tvätta massa schabrak som bara har legat osynliga i sadelkammaren. Upptäckte att några möss hade bunkrat upp med foder som legat lite överallt på golvet. För dom hade bökat ihop Lillans schabrak och lagt en rejäl hög med foder där. Kan ju behövas vid hårda tider, dock så kom jag och förstörde deras påhitt.
Nu ska jag stoppa in en till klabb i vedspisen så vi får varmt och skönt, och på tal om det. Nu eldar vi i gästhuset, så varmt och skönt är det där :D
Ha en bra dag

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback