Senaste Inlägg

Oj vilken helg!

Det har varit fullt upp!

I torsdag när jag for på jobbet så vaknade Mattias och hade gode ont i magen, detta höll i sig tills jag kom hem. Vi åkte på sjukan, där dom misstänkte blindtarmen, klockan var då vid 15:00 tiden. Han fick en tid morgonen därpå för att kolla upp läget, blev det akut fick han naturligtvis komma igen. Det blev akut. Vi åkte ist direkt till Lycksele och var framme där vid 18:30. 20:30 åkte han in i operationssalen. Alltså kan vi räkna ut att det tog inte ens sex timmar från det att vi var i storuman(!) Kan man tänka sig.........

Komplicerad op dessutom då den lilla rackarn låg lågt bak i magen,  han hade stark bukväv och mkt muskelmassa (till mattias glädje) så dom fick skära med laser genom mkt muskler. Resultatet blev att han fick riktigt riktigt ont efteråt. A lot of morfin!!

Kalle kom upp i helgen också, jag jobbade, tog  dock ledigt fre och lör. Körde emellan för att ta hand om hästarna, aktivera hundarna. Så min hjärna var på högvarv.

Två nätter kvar att jobba nu, sedan ledig i fem dagar.


3 Kommentarer

Postat av: Stannapanna den 2010-05-24 @ 15:09:52

Oj vad mycket för er. Hoppas Mattias kryar på sig och att du får det lite lugnare! Sköt om dig tjejen!

Postat av: Linnéa den 2010-05-24 @ 19:02:28
http://linnetgoes.blogg.se/

Tack snällaste du för att du tar hand om Kalle-man. De känns tryggt!

Postat av: ÅM den 2010-05-25 @ 09:54:03
http://ronnvik.blogspot.com

Oj vilken pärs för er båda. hoppas han kryar på sig snart. Vilken tur att ni for direkt till lse, så han fick sanbb hjälp.. Vi ses på torsdag, då ska humöret mitt vara bätre ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback