Senaste Inlägg

ibland blir det inte som man tänkt sig

skulle ju vara så ambitiös i måndags kväll, så först träff med vintjejerna, gott fika hos karin på näset, trevligt sällskap. sedan hålla ridlektioner, kallt som bara den men jag skulle minsann rida själv efteråt så jag lämna några hinder och for upp med maggan. gick kanon bra! så skulle jag bara hoppa en sista gång. maggan kom helt fel, hoppade av för tidigt rev med sig bommen framför sig och hon som är en gröngöling på hoppning är inte så kvick i benen och har lite dålig balans så hon gick omkull och stöp i backen. jag med såklart, pang på axeln och jag hörde hur det small till i axeln. aj aj aj, försökte resa mig men det gick inte. ville ju kolla hästen så hon var ok. men hon gick omkring och verkade oskadd. tur mobilen var med så jag ringde efter hjälp. mattias kom men det blev bara att ringa vidare och tillkalla en sån där gul bil med blåa ljus på taket. anki och mc kom också, kollade till hästen som henryk hade tagit ner till stallet. upp på sjukan, frös som en nakenhund, vimsig och illamående. fick dropp och morfin så jag mådde bättre efter en stund. röntgen som till slut togs visade en ful fraktur på vänstra nyckelbenet. ligger omlott och har glappat isär från varandra. lågt blodtryck och puls så jag fick ligga kvar två dygn. hela gårdagen gick bra, inge vimsig och så. bara massa ont ont ont. smärtstillande och sova var två nyckelord. allmänt dåsig. nu är jag hemma iaf, sover bättre, lugnt och skönt runt omkring. ska tillbaka på måndag för ny röntgen. ska se hur det tar form. nu säger dom att man gör väldigt sällan ngt åt nyckelben. funderar hur jag ska ställa mig till detta? man ser tydligt redan nu att benet in mot halsgropen ligger mkt högre upp än på den friska sidan. kan det bli problem om det läker ihop som det är nu? det kommer bli mkt broskbildning där brottet är sa dom. kan det bli följder sen? mkt funderationer..... man kanske måste stå på sig..... och det är ju jag så dålig på, hmmm. tänka tänka.
maggan var varm på en fram kota men haltade inte dagen efter. anki och mc tar hand om henne, skönt. tar lång tid innan jag kan sätta mig upp i den sadeln igen, tyyypist.
det börjar lukta mat här, har en bra hemsamarit ;) 
timon bor hemma hos carlssons, skönt han får vara där med sheni och leka. han som gärna kommer och klättrar upp på axlarna på mig när han vill spana, skulle inte funka så bra nu. 
allt man gör föutom att bara ligga och sova är tröttsamt så nu blir det vila innan lunchen. 

tog denna bild för ca två veckor sen, visst är den vacker! :)


7 Kommentarer

Postat av: Fanny den 2009-12-03 @ 13:40:13
http://fannysundstrom.blogg.se/

Ajajajaj, fy bubblan vilken otur!

Krya på dig, hoppas det läker fint.



Kram!

Postat av: erica den 2009-12-03 @ 16:00:30

Skönt att du e hamma igen. Vill ju ses!?

Postat av: Lina den 2009-12-03 @ 17:39:51
http://anill.blogg.se/

Usch, vad tråkigt! Krya på dig och ta hand om dig!



Kram

Postat av: Sandra Ka. den 2009-12-03 @ 18:28:55

Vilken otur.

Krya på dig.

Postat av: Linnéa den 2009-12-03 @ 19:30:36
http://linnetgoes.blogg.se/

kramelikram!!

Postat av: Linda den 2009-12-03 @ 19:30:44

Men nej, stackare =(

Postat av: Anonym den 2009-12-06 @ 16:02:39
http://evalottastenvall.blogg.se/

Krya på dej o va rädd om dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback