Senaste Inlägg

nu är man med i gemet

mycket har jag åstakommit idag. Cykeltur med Rasmus imorse följt av ett träningspass med Baltazar. Var ju så regningt igår så idag äntligen kunde jag hoppa upp i sadeln. Kändes att han gått på sommarlov men efter en stund så tyckte ju han att fasen det är ju kul att jobba lite. Synd att han tappat så mkt i galoppen bara, men men det kommer nog.
Efter det var det lunch med MC och mejan på akkan, hann träffa AL med lilla tjejen också. Mätta och belåtna for jag och mejan ut i skogen och plockade (handplockade dessutom) blåbär. Blev lite avbrutna av regnet så vi fick sitta i bilen en stund. vi hann väl plocka i 10 min så kom anill och anslöt sig hos oss (hon hade bärplockare) Men totalt nästan 1,5 liter på kanske 1.5 timme. Har kokat sylt redan :) Timon fick ju vara med Sivan ute i skogen, rackars tonåring som hela tiden ska hävda sig!!! Lite på hans villkor dessutom. I det stora hela så hade dom kul ihop.
Han har ju börjat vakta som rackarn den hunden. Dels lite blåbär för Sivan, hans koppel skulle han vakta idag för Baltazar (som då är väl hundra ggr så stor) gärna vakta nån filt här hemma, eller vad som faller honom in. Nu inser jag varför man kan se så många hanhundar som är i 1,5-2-års åldern och ska omplaceras på Blocket. Men skam den som ger sig.
Nu är jag mätt på ugnpannkaka och ska slurpa i mig lite kaffe, sen blir det penseln igen!!!

Har du kokat sylt än Maria?
Har du rensat bären än Lina? :P

5 Kommentarer

Postat av: Lina den 2009-08-12 @ 20:23:11
http://anill.blogg.se/

Nej, jag har inte rensat än, men jag ska göra det nu!!!! :-)

Postat av: Maria den 2009-08-12 @ 21:52:01
http://mejan.blogg.se/

Hehe, nope, jag frös in det och for på jobbet. Lite mera imorron? Mitt va ganska precis 1 1/2 liter, vill ha MEEER!!!

Postat av: Fanny den 2009-08-13 @ 11:20:20
http://fannysundstrom.blogg.se/

Ååååh! vill också ha blåbär.. :)

Postat av: Linnéa den 2009-08-13 @ 20:53:43

Men vart f..n ska jag fara o plocka då??? Jag vill ha meee!=)

Postat av: Hanna den 2009-08-13 @ 22:23:13

Men Linnéa du kan ju ta med dig Marja och c/o ut till Rovågern :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback